Renault Master i Iveco Daily jeszcze z Euro 5

Ostatnia szansa za zakup samochodów dostawczych zgodnych z normą Euro 5.

 

Szanowni Państwo chcielibyśmy zwrócić Waszą uwagę na pewien fakt. W połowie tego roku w samochodach dostawczych dojdzie do zmiany normy Euro 5 na Euro 6. Czym jest Euro 5/6? To europejski standard emisji spalin – czyli norma dopuszczalnych emisji spalin w nowych pojazdach sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Standardy te zostały opracowane w serii Dyrektyw Europejskich, które sukcesywnie zwiększają swoją restrykcyjność.

Jest to ostatni moment na zakup podwozia do zabudowy, czy też furgonu z silnikiem spełniającym normy Euro 5. Jednostki ze standardem Euro 6 będą droższe, bardziej wysilone i skomplikowane, a dodatkowo dla użytkowników takich pojazdów powstanie obowiązek tankowania dodatku AdBlue – analogicznie jak ma to już miejsce w przypadku TIR-ów. W zapomnienie odchodzą m.in. bardzo popularne i lubiane w Polsce 180-konne jednostki Fiata o pojemności niecałych 3 litrów. W zastępstwie otrzymamy jednostkę 2.3 o podobnej mocy. Jeśli ktoś korzystał wcześnej z mniejszych i słabszych jednostek to po zmianie na Euro 6 nie powinien odczuć dużej różnicy, no może oprócz samej ceny samochodu, która oczywiście wzrośnie. W przypadku Mercedesa już teraz silnik z normą Euro 6 wymaga dopłaty prawie 4.000 zł. Większy problem robi się w przypadku dużych np. 10-paletowych tzw. „międzynarodówek” – tu nie będzie wyboru i będziemy zmuszeni do przesiadki na silniki o mniejszej pojemności. Wyjątkiem, a przynajmniej przez jakiś czas, pozostanie Iveco Daily, w którym będzie dostępny silnik o pojemności 3.0, ale po doposażeniu go w układ AdBlue będzie on droższy, niż teraz. Niemniej można jeszcze znaleźć na rynku nowe podwozie z silnikiem zgodnym z Euro 5.

Jeśli planują Państwo powiększyć flotę swoich pojazdów, albo wymienić niektóre z nich na nowe to teraz, ze względów wymienionych powyżej, jest na to zdecydowanie najlepszy moment. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.