Ducato Maxi – wymiary czy coś innego?

Czy faktycznie używanie słowa „Maxi” w modelu Fiata Ducato oznacza tyle co nam się wydaje, czyli największy?

Na logikę Maxi oznacza najwięcej. Dlatego posługując się sformułowaniem określający ten model Fiata, czyli Fiat Ducato Maxi wydaje nam się, że mówimy o największym. Największym czyli po prostu dużym jeśli chodzi o wymiary. No powiedzmy takie minimum L3H2, ale na pewno to Maxi jest już L4H3. Jest w tym trochę prawdy. Wersję L4H3 dostaniemy w Fiacie Ducato tylko w wersji Maxi. Jednak najpopularniejszy chyba wymiar czyli L3H2 możemy wybrać z Maxi lub nie. W czym więc tkwi różnica. Co ciekawe choćby w wyglądzie zewnętrznym. Na poniższych grafikach zaczerpniętych z konfiguratora Fiata z oficjalnej strony importera można zauważyć różnicę.

Podpowiadając chodzi o to, że w modelu Maxi jest dodatkowa, plastikowa osłona, której nie znajdziemy w modelu bez tego rozszerzenia.

Oczywiście nie jest to najważniejsza różnica. Maxi to po prostu określenie Ducato ze wzmocnionym zawieszeniem. Samochody bez M mają DMC zależnie od wersji 3.0 lub 3.3 T. Znajdziemy też model z ładownością 3,5 T bez wzmocnionego zawieszenia, ale chyba nie warto oszczędzać. Różnica pomiędzy wersją ze słabszym zawieszeniem, a wzmocnionym to około 2 tys. zł. Mając na uwadze nasze drogi i zdarzające się przecież mocne dociążenie auta nie warto kupować „nie Maxi”. „Uważajmy” tylko by nie kupić Ducato Maxi z DMC 4.0T bo i taki możemy znaleźć w ofercie. Jeśli zamierzamy często jeździć pod maksymalnym obciążeniem dobrym rozwiązaniem będzie montaż poduszek zawieszenia. Rozwiązanie popularne przy samochodach z zabudowami np. w międzynarodówkach, a ciągle nie doceniane w Furgonach.

Zapraszamy do sprawdzenia Fiatów Ducato Maxi dostępnych w edsotawcze.pl od ręki z możliwością montażu poduszek zawieszenia.

 

Marcin Szymański