Fiat Doblo WorkUp – Pickup do roboty

Włoski koncern sukcesywnie dąży do osiągnięcia lidera samochodów dostawczych w Europie. Pomoże w tym zapewne przyznany Fiatowi Doblo tytuł Van of The Year 2011. Ciekawą propozycją w tym modelu jest na pewno wersja pick-up czyli Work Up.

 

Wersja ta jest dostępna od niedawna i na polskim rynku. Model ten, czyli klasyczny pick-up ma szansę na szerszy powrót tego typu samochodów na polskie drogi. Ostatnim takim modelem był oczywiście Polonez Truck. Z konkurencji tej oczywiście wykluczyć możemy Pick Up-y dla biznesu typu Nissan Navara, które nie służyły do ciężkiej pracy, ale jako najtańsza ciężarówka polskiego biznesmena. Chodzi oczywiście  o możliwość odliczenia całego podatku VAT od zakupu samochodu i paliwa.

Jedyną przeszkodą w popularności tego modelu wydaje się stosunkowo wysoka cena.  Otrzymujemy za nią jednak bardzo sprawny, mocny i wydaje się ekonomiczny samochód.  Dzięki zabudowie na bazie platformy Pianale, przeznaczonej do samochodów użytkowych, mamy do dyspozycji sporą i funkcjonalną skrzynię ładunkową.  Jest ona umieszczona na wysokości 90 cm  i ma  powierzchnię 4 mkw. Długość 230 cm i szerokość 182 cm. Skrzynia ładunkowa jest wykonana ze stali  i pokryta antypoślizgowym tworzywem. Ma aluminiowe burty o wysokości 35 cm, które można niezależnie otwierać, co ułatwia załadunek.  Wszystko to bardzo funkcjonalne, ale jednak nie do końca atrakcyjne wizualne. Stąd zapewne nie będzie to samochód dla prywatnych użytkowników, chcących przewieźć cięższy ekwipunek np. quada. Oni zapewne wybiorą np. Mitsubishi L200.

Dzięki takim wymiarom skrzyni zmieszczą się tam aż 3 Europalety, a ładowność tego samochodu to cała tona. Paradoks, że np. Ducato z plandeką i wyposażeniem dodatkowym też ma ładowność 1 tonę. Cóż. Widać, że konstrukcja poszła dużo dalej niż przepisy.Fiat Doblo Work Up wymiary

Silniki to  trzy jednostki wysokoprężne:  1.3 Multijet o mocy 90 KM, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM. O ekonomice użytkowania przesądza zużycie paliwa np. 90-konny Multijet ma zużywać ok. 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Nie musimy się chyba obawiać że 1,3 to za mało na taki samochód. Przecież VW promuje 2 litrowego diesla dla Craftera (sic!).

Jak już wspomniałem tylko cena może przeszkadzać – to odpowiednio od  62 300 zł netto z najsłabszy samochód do 66 350 zł netto i 73 300 zł netto za silniejsze wersje. Od czego jednak jest leasing i upusty ;-).