Fiat Ducato L4H3 mroźnia z łóżkiem

Fiat Ducato L4H3 z zabudową izotermiczną do -18 stopni oraz spaniem dla kierowcy dla fotelami – ciekawa alternatywa dla kontenerów izotermicznych.

 

Nie od dzisiaj wiadomo, że w chłodniczym transporcie lekkim do 3.5 DMC liczy się każdy kilogram ładowności. Nie zapominajmy oczywiście, że szybki czas dostawy to warunek powodzenia w tym segmencie przewozów.

Terminowość dostaw szczególnie ważna jest właśnie przy towarach z grupy FMCG, towarach spożywczych chłodzonych lub głębokomrożonych. Samochody z zabudowami typu izoterma czy mroźnia nie stoją na czele samochodów z dużą ładownością. Kontener izotermiczny, agregat, a w transporcie miedzynarodowym jeszcze kabina sypialna i webasto robią swoje.

Mając jakieś doświadczenie w transporcie chłodniczym powinniśmy zastanowić się jakie towary przewozimy najczęściej i w jakiej ilości. Jeśli zazwyczaj są to towary rozmieszczone na maksymalnie 4 euro paletach to czy jest sens kupować 8 paletową chłodnię? Rozwiązaniem wydaje się być lżejszy i zgrabniejszy samochód typu furgon. Przy dalekich przewozach pojawia się jednak pytanie:„Gdzie kierowca będzie spał w furgonie i to z chłodnią?”.

Do poszukania takiego rozwiązania zobligował nas jeden z naszych klientów. Samochód miał być lekki, szybki, no i mieścić 4 EP + kierowcy spanie…. no i mrozić do -20. Po przeanalizowaniu możliwości zdecydowaliśmy się na na skonfigurowanie Fiata Ducato L4H3 jako eksportówkę z mroźnią. Przesunięcie ściany grodziowej pozwoliło na montaż 50 cm łóżka. Zostało zamontowane oczywiście webasto, aby utrzymać odpowiednią temperaturę dla kierowcy podczas snu. Przestrzeń towarowa furgonu została wyizolowana pianką STYROFAM XPS o zamkniętej strukturze komórkowej odpornej na wilgoć, o niskim współczynniku przenikania ciepła 0.027W/mK. Grubość izolacji ścian na bokach to 80mm, sufit 100mm oraz podłoga 100mm. Drzwi boczne w tym przypadku zostały zablokowane, nie będzie konieczności ładowania towarów od boku. Jak fajnie i zgrabnie to wygląda można zobaczyć na zdjęciach. Co ważne kierowca ma więcej miejsca niż w zabudowach kontenerowych z kurnikiem. Ma przestrzeń na swoje rzeczy pod łóżkiem, a dzięki temu, że jest auto o wyskości H3 znalazło się miejsce na wielki schowek nad kabiną kierowcy.

Całość napędza agregat Carrier Xarios 350, który wyposażony jest w podwójne zasilanie (od silnika + podpięcie do sieci 230 V). W kabinie sypialnej został zamontowany również rejestrator temperatury wraz z drukarką, aby na bieżąco kontrolować temperaturę przewozu oraz udostępniać w razie konieczności dane osobom trzecim. Temperatura transportu kontrolowana jest w zakresie -18 do 0 stopni.

Dodatkowym plusem takiego samochodu jest niewątpliwie ładowność, który kontener izotermiczny legitymuje się ładownością oscylującą w granicach 950kg?

Ważne, że przygotowanie takiego samochodu zajmuje nam dużo mniej czasu niż zbudowanie kontenera izotermicznego. Dzieki temu w 2-3 tygodnie od popdisania zamówienie w firmie może pojawić się taki sprytny samochód. Co więcej. Każdy furgon izolowany jest indywidualnie, nie występują tutaj gotowe formy czy wkłady. Daje to bardzo duże możliwości konfiguracji wymiarów wewnętrznych, czyli np zwiększenia przestrzeni dla kierowcy gdy wystarczy nam przestrzeń ładunkowa np na 3EP. Oczywiście można też zrobić taką zabudowę na Masterze, czy Daily. Możliwości są praktycznie nieograniczone.

Takie rozwiązanie daje bardzo duże korzyści w transporcie lekkim, mniejsze opory powietrza, większa ładowność, mniejsza spalanie, jednocześnie utrzymując komfort podróżowania i odpoczynku dla kierowcy na wysokim poziomie.