Ford Transit Trail

Ford Transit (duży) wersje i wyposażenie.

Ford Transit to tak naprawdę kilka modeli samochodów dostawczych jak i osobowych. Od małego Couriera, poprzez Conecta, Customa aż po… Transita. Po prostu Transita – czyli dużego, jednego z najpopularniejszych na świecie dostawczaka. Na tej właśnie wersji, wersjach nadwozia i wyposażenia skupimy się tutaj.

Tych wersji jest naprawdę dużo. Co do wariantów zabudowy, rozstawu osi i napędów Transit do niedawna brał konkurencję w cuglach. Dlaczego do niedawna? Ponieważ tylko Mercedes Sprinter mógł konkurować pod tym względem z Transitem, ale nie miał przedniego napędu. W najnowszej wersji już ma. No i Volkswagen Crafter ma podobną do Transita gamę. Trzeba przyznać, że Transit był pierwszy i ciągle mile zaskakuje.

Zacznijmy od blaszaków, czyli tej wersji w której widzimy te auta najczęściej i które to kojarzą nam się najbardziej z hasłem bus czy van. Jako, że Ford nie chce „konkurować” sam ze sobą w Transicie nie dostaniemy najmniejszych wersji odpowiedników w innych markach. Nie ma po prostu L1H1, jak np. ma to Fiat Ducato. Tu trzeba jednak przyznać Fordowi rację. Te mniejsze gabaryty spokojnie załatwia Transit Custom właśnie w wersjach L1 czy L2.

Czyli najmniejszym co możemy kupić jest L2H2 i H3. Następnie jest L3H2 i H3… i przeskok. Wersja L4 występuje tylko z wysokością H3. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że w wersji najdłuższej mamy do wyporu tylko napęd RWD czyli na tył. W takiej sytuacji przestrzeń ładunkowa jest o 10 cm wyżej i Ford uznał, że skoro tak to tylko wersja H3 spełni swoje zadanie. Jest w tym trochę racji. Jak to wygląda dokładnie jeśli chodzi o wymiary przestrzeni ładunkowej przedstawia poniższa tabela.

 

 

 

 

 

 

 

 

Warto zauważyć, że wersje „blaszaków” występują też w tzw. opcji brygadowej…czyli z drugim rzędem siedzeń. Dzięki temu w L3 lub L4 możemy przewieź 7 lub 6 osób i dość dużo „gratów” dla tej ekipy. Oczywiście w Transicie możemy też wybrać wersje osobowe. Zarówno 9-osobowego jeszcze na kategorię B, jak i nawet 18 osobowy, pełnoprawny autobus.

Jeśli nie blaszak… to podwozie do zabudowy. Tutaj dopiero można zobaczyć jak wiele opcji oferuje namFord Transit doka brygadówka Transit. Mamy do wyboru kabinę pojedynczą, podwójną i platformę. W tej najpopularniejszej opcji będzie do wyboru L2-L3-L4-L5… i to z napędem na przód, na tył czy nawet na 4 koła. Dzięki temu możemy na tym podwoziu zaoferować mały kontener np. dla cukierni z przednim napędem jak i mocną wywrotkę z napędem tylnym. Oczywiście istnieje też możliwość wyboru tylnej osi na tzw. bliźniakach co jeszcze zwiększa możliwości zabudowy tego auta.

Transit podwozie może być więc małym kontenerem izotermicznym, funkcjonalną doką wyposażoną choćby w wywrotkę, 10 paletowym kontenerem na bliźniakach i jak i międzynarodówką z tylną kabiną i 10-oma paletami po długości. Mówiąc prościej jesteśmy na odpowiednio dobranej bazie zabudować praktycznie wszystko co dziś na dostawczakach się oferuje.

Ford Transit wyposażenie TrendSkoro mówimy o wersjach nadwoziowych warto wspomnieć i o wersjach wyposażeniowych. Tutaj także mamy w czym wybierać. Jest to oczywiście podstawowa opcja wyposażenia czyli Ambiente – z faktycznie bardzo podstawowym wyposażeniem, następnie mamy wersję Trend gdzie już mamy praktycznie wszystko co powinno mieć auto do pracy, aż po nową wersję Trial wyróżniającą się min oryginalnym grilem, alu-felgami czy skórzaną tapicerką.

 

Co pod maską?

Ford oferuje w dużym Transicie tylko jeden  typ silnika o pojemności 1995 ccm za to z szerokim wyborem mocy. Zaczynamy od 110 KM, aż po 185 KM. Choć te niespełna 2 litry może wydawać się trochę mało to jednak radzi sobie ten silnik dobrze i w 18 osobowym autobusie. Tak więc czy będzie to L3H2 czy L4H3 nie powinno być problemu ze żwawą, a co ważne też ekonomiczną jazdą. Pomaga w tym na pewno dobrze zestopniowana 6 biegowa skrzynia manualna jak i 10 stopniowy automat.

Podsumowując ciężko będzie wybrać najlepszą opcję dla swojej firmy. Nawet ograniczając się do Transita. Dlatego proponujemy byśmy zrobili to wspólnie. W edostawcze wiemy czy na kurierkę lepiej Ford Transit czy Renault Master, czy chłodnia na Transicie L4H3, czy może lepiej na Citroenie Jumperze, czy międzynarodówka 10EP po szerokości paletowej na Iveco Daily 3.0, czy jednak po długości na Fordzie L5?

Zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami. Wybierzemy nie tylko auto idealnie dopasowane do potrzeb Twojej firmy, ale i z szybkim terminem realizacji (często od ręki). Zaproponujemy optymalne finansowanie i atrakcyjne ubezpieczenie.

Zapraszamy

Zespół edostawcze.pl