Nowa gama silników Fiata

Wraz z wprowadzeniem nowych wymagań dotyczących emisji spalin konieczna była modernizacja gamy silników w oferowanych samochodach.

 

Wraz z wprowadzeniem nowych wymagań dotyczących emisji spalin konieczna była modernizacja gamy silników w oferowanych samochodach. Fiat zdecydował się na dość radykalny krok, mianowicie zrezygnował z oferowanego wcześniej silnika 3.0. Czy to dobry krok? Wiadomym jest, że nie będzie to już konkurencja dla Iveco Daily, które nadal będzie posiadało silnik 3.0 biturbo Euro6. Nowym konkurentem jeżeli chodzi o silnik będzie Renault Master 2.3 170KM.

Fiat będzie bronił się silnikiem 2.3 o mocach 180, 150, 130 KM, ofertę będzie uzupełniać też silnik 2.0 115KM.

 

2.3 MJ 180 KM Euro 6

To ten silnik zastąpi znaną wcześniej 3 litrową jednostkę, będąc jednocześnie najmocniejszym w gamie Fiata. Moc pozostanie bez zmian, bowiem ten motor generować będzie 177 KM oraz będzie dysponował momentem obrotowym rzędu 400Nm. Uzyskanie tych parametrów z mniejszej pojemności pozytywnie wpłynie na masę – nowy silnik będzie o 40kg od swojego większego poprzednika.

Nie tylko pojemność została zmieniona, tłoki, wal korbowy oraz łożyska zostały wzmocnione, zastosowano turbinę o zmiennej geometrii oraz nowy kolektor wydechowy. Nowy silnik będzie zużywał 19% mniej paliwa w stosunku do poprzednika przy niezmienonych osiągach. Skrzynia biegów pozostanie bez zmian.

 

2.3 Multijet 150 KM

Silnik ten znany już z modelu Euro 5+ również przejdzie kilka drobnych modyfikacji pozwalających uzyskać spalanie niższe o 3% oraz o 9% wyższy moment obrotowy (380Nm obecnie, 350Nm wcześniej). Spalanie będzie również zadowalające, ponieważ będzie utrzymywać się na poziomie spalania silnika 2.3 130 KM.

 

2.3 Multijet 130KM

Tutaj zużycie paliwa będzie również mniejsze o 3%. Ciekawe rozwiązanie w tym silniku to zastosowanie turbosprężarki o stałej geometrii oraz zaworem wastegate. Napewno wpłynie to na mniejszą awaryjność turbiny. Moc i moment zostaną bez zmian w porównaniu do Euro 5+.

 

Silnik 2.0 115KM

Jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne, samochody z tym silnikiem znajdą zastosowanie w dystrubycji czy usługach kurierskich, gdzie nie jest wymagana podróż w dalsze trasy czy nie ładuje się dużo towaru. W stosunku do poprzednika, tu będziemy mieli do czynienia z turbosprężarką ze zmianną geometrią. Wzmocniony został alternator do 150A, a do dyspozycji będzie teraz 6 biegowa skrzynia biegów współpracująca z dwumasowym kołem zamachowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu jazda będzie przyjemniejsza, a wibracje pochodzące z układu napędowego znacznie zredukowane.

Na liczniku zostanie teraz zamontowany wskaźnik Gear Shift, który zasygnalizuje kierowcy kiedy ma zmienić bieg, tak aby jazda była jak najbardziej ekonomiczna i jednocześnie zdrowa dla silnika.

Odpowiedzią Renault będą silniki 2.3 o mocach 110 / 130 / 145 / 165 / 170. Wszystkie te silniki będą wymagały dodatku Adblue, jednak producent podaje, że 22 litrowy zbiornik mocznika wystarczy na około 12000 km jadzy, więc nie będziemy musieli zbyt często o nim myśleć. W najmocniejszej 170konnej wersji będziemy mieli do wyboru również wersję z automatyczną skrzynią biegów. W kabinie zamontowany będzie przełącznik Eco-Switch, który ma ograniczyć zużycie paliwa. Moment obrotowy w wersji 170 KM będzie oscylował w granicach 380Nm, nieco mniej niż we Fiacie, ale różnica jest znikoma.

Renault Master oraz Fiat Ducato z silnikami Euro 6 są już teraz dostępne w ofercie edostawcze.pl. Pełna gama podwozi, furgonów oraz zabudowy pod indywidualne zamówienie czekają na Państwa. Jeśli szukasz sprawdzonego, nowego samochodu dostawczego do swojej firmy, jesteśmy do dyspozycji.