Najnowszy model Iveco Daily został wyposażony w silnik o pojemności 3 litrów i mocy 205 KM oraz 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Jak w tytule, jest to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa w swojej klasie. Tak imponujące parametry pozwalają na szerokie zastosowanie Iveco w branży transportowej. Co więcej, różnica w cenie w stosunku do wariantu 170 konnego wynosi tylko 5 tys. zł. Jest to dosyć rzadko spotykana w Polsce opcja, jednak spoglądając na rynek zagraniczny możemy doszukać się wielu ciekawych rozwiązań przedstawionych poniżej.
Holenderska firma BE-Combi B.V. zajmująca się przerabianiem „dostawczaków” na ciągniki siodłowe, dość często wykorzystuje 205-konną jednostkę Iveco w swoich projektach.
Powiększając kabinę o przedział sypialny i jednoosiową naczepę można otrzymać całkiem pokaźny zestaw do transportu większych gabarytów.
Pozostając na holenderskim rynku, można natrafić na trzyosiowy ciągnik z dwuosiową naczepą i dźwigiem HDS. DMC takiego zestawu wynosi 7-ton.
Informacji zaczerpnęliśmy z artykułu autorstwa Filipa Bednarkiewicza z serwisu 40ton.net.
Paweł
edostawcze.pl