Jednym z typów samochodów, które możemy zamówić w Edostawcze są platformy z zabudową. Mimo, że to ciekawy wariant znanych na ryku samochodów dostawczych, ciągle jest mało popularny. Najwięcej sprzedajemy tego typu zabudów z firmy Lamar, która ma chyba największe doświadczenie w takich konstrukcjach.
Zatem co to jest Lambox?
Zabudowa typu LamBox jest coraz częściej spotykanym rozwiązaniem dla dystrybucji i transportu. Kompleksowość rozwiązań i możliwości adaptacji sprawia, że produkt ten spełnia indywidualne potrzeby klienta. Zabudowa ta w głównej mierze powstaje na podwoziu tzw. „Pianale”, czyli po prostu platformie, jaka występuje w markach takich jak: Fiat, Citroen, Peugeot, Opel i Renault. Nie wyklucza się jednak wykonania zabudowy na zwykłej ramie dla marek np. Iveco, VW, MAN i Mercedes-Benz, istnieje tu możliwość obniżenia progu załadunku poprzez zastosowanie niższej ramy pośredniej, na której powstaje zabudowa.
Czym właściwie jest pianale ?
Najprościej ujmując to furgon pozbawiony ścian i sufitu, na którego podstawie bezpośrednio buduje się podłogę i ściany zabudowy, bez wykonywania ramy pośredniej jak w przypadku ramy. Co daje platforma? Po pierwsze i najważniejsze – niski próg załadunku ! Wysokość podłogi od podłoża w pojeździe niezaładowanym wynosi 670 mm, co znajduje zastosowanie w branży np. kurierskiej, kwiatowej, hodowlanej czy spożywczej, umożliwiając szybkie wejście na przestrzeń ładunkową (bez korzystania z drabinki czy schodów). Po drugie w przypadku platformy mamy możliwość wykonania zabudowy zintegrowanej z kabiną kierowcy, umożliwiającej przejście z „szoferki” do „paki”, nie wychodząc przy tym z samochodu – jest to możliwe przez zastosowanie drzwi przesuwnych umieszczonych na przedniej ścianie zabudowy. Po trzecie różnorodne możliwości adaptacji wnętrza np. biuro mobilne z zabudową meblową, sprzętem RTV i AGD, koniowóz z przegrodą na dwa konie, miejscem dla dżokeja i trapem wejściowym, czy food truck z pełnym wyposażeniem gastronomicznym.
Dodatkową zaletą LamBoxa jest jego aerodynamiczny i opływowy kształt, który zmniejsza opór powietrza podczas jazdy, co za tym idzie zmniejsza spalanie i pozwala zaoszczędzić. Zabudowa z niskim progiem załadunku, zintegrowana z kabiną kierowcy i wyposażona w listwy ochronne termoformowane z laminatu, które tworzą spójną całość, wszystkie te aspekty wpływają na dynamikę pojazdu i zmniejszenie spalania nawet o 5 %.
Lambox sprawdza się także w transporcie międzynarodowym, posiada tzw. „alkowę”. Co to takiego? Jest to miejsce znajdujące się nad kabiną kierowcy podwyższające ją o około 600mm, które można wykorzystać na kilka sposobów, m.in. jako kabinę sypialną dla kierowcy. Kubatura alkowy to około 0,97m3, które można zaadaptować również jako dodatkową przestrzeń dla kierowcy – tapicerowana, umożliwiająca swobodne poruszanie się kierowcy w kabinie w pozycji stojącej, a także uzyskanie dodatkowej półki np. na rzeczy osobiste czy dokumenty. Jeszcze inne rozwiązanie to alkowa jako przestrzeń ładunkowa – dostęp z przestrzeni ładunkowej, dodatkowa powierzchnia załadunkowa na małe gabaryty, np. paczki. Maksymalny nacisk wynosi 180 kg.
Co z ładownością w Lamboxie?
Konstrukcja kontenera wykonana jest z tzw. płyt warstwowych typu „Sandwich”, co oznacza że poszycie ściany zewnętrzne jak i wewnątrz wykonane jest z laminatu poliestrowo-szklanego, a rdzeń ściany to pianka XPS o grubości około 28mm. Dodatkowo system łączenia ścian oparty jest na profilach aluminiowych, anodowanych. Podłoga wykonana ze sklejki wodoodpornej z efektem antypoślizgowym. Całość to lekka konstrukcja pozwalająca na ładowność około 700 kg nie uwzględniając wyposażenia wnętrza, które jest zależne od klienta.
Co warto zauważyć, zabudowy tego typu wzbudzają coraz większe zainteresowanie i dlatego w naszej ofercie znaleźć można nie tylko produkty Lamara, ale i Moto Wektor. Jeśli więc poszukujecie rozwiązania dopasowanego do potrzeb transportowych Waszej firmy zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Patrycja Tokaj
Specjalista ds. samochodów dostawczych
Tel : 791 105 528
Mail : patrycja@edostawcze.pl