Gdy chcemy zarabiać na autolawecie, ale nie możemy zatrudnić kierowcy

Zakup autolawety w obecnych czasach nie jest najmniejszym problemem. Szeroki wybór modeli, konfiguracji oraz dostępność od ręki sprawia, że nasi klienci mają wachlarz możliwości. Coraz częściej jednak dochodzą nas słuchy, że narastającym problemem staje się zatrudnienie kierowcy, dzięki któremu będziemy w stanie zarobić na naszej nowej autolawecie.

 

Skąd bierze się problem z zatrudnieniem kierowców? Liczba ofert zatrudnienia na rynku pracy stale rośnie. Dodatkowo oczekiwania płacowe w związku z rozwojem gospodarki również idą do góry. Analogicznie pracownicy, w szczególności w branży transportowej, bez większych problemów mogą przebierać w poszukiwaniu zatrudnienia. Nic więc dziwnego, że czasem, w szczególności na początku rozwoju firmy transportowej, pracodawcy nie są w stanie sprostać oczekiwaniom na rynku pracy. Co w takiej sytuacji? Co zrobić, gdy chcemy zarabiać na autolawecie, rezygnując jednocześnie z zatrudnienia pracownika?

Oczywiście właściciel firmy może sam wsiąść do auta, ale tą sytuację pomijamy 😉 Mamy dla Was rozwiązanie, dzięki któremu bez kierowcy autolaweta praktycznie sama będzie na siebie zarabiać. Otóż tendencja sprowadzanych aut z zagranicy do Polski wcale nie maleje (w 2018 ponad 1 mln aut zostało sprowadzonych do Polski). Większość kupujących szuka samochodu za granicą na własną rękę lub przez znajomych. W tym miejscu pojawia się właśnie możliwość zarobku dla właścicieli autolawety. Nowy nabywca będzie poszukiwał autolawety na wynajem, aby sprowadzić swój nabytek. Zaobserwowany wzrost popytu na wynajem lawet daje możliwość na rozwój firm udzielających właśnie takie usługi. Ponadto rynek na chwilę obecną nie jest za bardzo przesycony wypożyczalniami tego typu aut. W związku z powyższym jeśli spotkał Cię problem z zatrudnieniem kierowcy, powinieneś rozważyć możliwość prowadzenia wypożyczalni.

Pewnie nie jedną osobę będzie nurtować pytanie „czy to się opłaca?”. Czy wszystkie koszty się zwrócą i dodatkowo uda się coś zarobić? Pozwólcie, że przedstawimy Wam pewne kalkulacje, a na pytanie odpowiecie już sobie sami 🙂 W Edostawcze za autolawetę na podwoziu Renault Master (zawsze dostępne od ręki) zapłacisz około 107 500 zł netto. Jest to świetnie wyposażony samochód z poduszkami tylnego zawieszenia z kompresorem, wyciągarką na łożu ruchomym i podjazdami 2,5m, wymiary najazdu to 5m długości i 2,1 m szerokości. Kupując to auto w oferowanym przez nas leasingu (wpłata własna 1%, 5 lat trwania leasingu) Twoja rata będzie wynosić około 2000 zł netto miesięcznie. I tutaj pojawia się prosta matematyka. Koszt wynajmu lawety na 1 dobę wacha się w granicach 210 zł do 290 zł netto.  Przyjmijmy więc czynsz najmu 220 zł netto/dobę, aby wyjść na zero auto musi jeździć zaledwie 9 dni w miesiącu. Po 20 dniach jest to już 2420 zł zysku netto, a po 30 (w weekendy auto również jeździ) jest to już 4 620 zł zysku netto.

 

Jednak co z kosztami eksploatacji? Kupując nową autolawetę pojazd jest na gwarancji, więc przez dłuższy czas usterki nie powinny generować kosztów. Paliwo również jest niewielkim kosztem, ponieważ jest to koszt wynajmującego, wystarczy zazwyczaj za pierwszym razem zatankować, a później paliwo napełnia się samo 😉 Mogą pojawić się jeszcze zarysowania lub uszkodzenia spowodowane przez kierowcę. W takich przypadkach chroni właściciela firmy kaucja, która powinna być pobierana przy każdym wynajmie i z której likwidowana będzie szkoda spowodowana z winy kierującego. Największym kosztem może okazać się zatem ubezpieczenie pojazdu, jednak w tej sprawie lepiej zainwestować w dobry pakiet ubezpieczenia.

Jak widać autolaweta to dobry pomysł na biznes, a u Nas w Edostawcze kupisz ją od ręki, dobrze ubezpieczysz i otrzymasz najlepsze finansowanie!