Winda nie zawsze najlepsza

Ze względu na specyfikę transportu do 3,5 t bardzo często przydaje się winda. Czy jednak to jest jedyne rozwiązanie, gdy mamy dostarczyć coś ciężkiego, widlaka nie ma?

3,5 tonowe busy zyskują ciągle na popularności między innymi dzięki temu, że dotrą tam gdzie „TIR” nie wjedzie, dojadą szybciej, a możliwości przewozu ciągle mają znaczące. Wśród przewożonych towarów jest jednak wiele takich, których nie „zrzucimy” z busa ręcznie. Wydaje się wtedy, że jedynym rozwiązaniem jest winda i paleciak. No tak. Winda w busie to jednak dodatkowe 220 kg, a paleciak 70 kg… czyli tracimy z 300 kg na ładowności. Co ważne. Dołożenie windy powoduje, że na najpopularniejszych podwoziach tj Fiat Ducato i Renault Master nie zrobimy już zabudowy 10EP.

Jeśli chodzi o windę jednym z ciekawych rozwiązań, które mamy w ofercie jest tzw. winda kolumnowa. Jak działa można zobaczyć choćby na poniższym filmie. Sama winda nie jest niestety znacząco lżejsza, a że jej konstrukcja wymaga zabudowy kontenerowej znów nie możemy liczyć na dużą ładowność. No i paleciaka dalej potrzebujemy.

Czyli mamy windy i paleciak. Czy nie dałoby się tego połączyć? Wózek widłowy. No niekoniecznie bo i masę ma coś takiego słuszną no i jak wiedzie na pakę? Okazuje się, że możemy jednak zaproponować coś co łaczy w sobie zalety windy, paleciaka w jednym i jednoczenie waży o ponad 30 % mniej. Nowścią w naszej ofercie jest urządenie, które nazwać można samopakującym się paleciakiem. Nie. Nie jest to paleciak, który spakuje się w paczkę :-)… ale sprytny wózek, który nie tylko pomoże ściągnąć nam z paki nawet 500 kg paletę, ale też sam się na tą pakę „wrzuci”. Mówimy tu o elektrycznym paleciaku Innolift XL 500.1250. Jak działa ta sprytna winda mobilna, bo tak też można to nazwać? Najłatwiej zobaczyć to na poniższym filmie.

Mamy więc do dyspozycji urządzenie, kóre nie tylko zastąpi windę i paleciaka, ale i może być używane na różnych autach. Mając ładunki wymagające tego typu załadunku i klika typów aut we flocie możemy używać go i w furgonie, i na skrzyni. Oczywiście Innolifta można używać swobodnie dzięki silnikowi elektrycznemu zasilanemu z akumulatora. Oznacza to, że co dwa pełne załadunki/rozładunki busa 8-10 paletowego musimy go doładować. Można to rozbić zarówno z zasilana 12 voltowej instalacji auta, jak i przy wykorzystaniu dołączonego prostownika 220 V. Zresztą polecamy korzystanie z przetwornicy i prostownika jako bardziej efektywnego Dlatego też naszym klientom oferujemy do tego paleciaka dedykowaną przetwornicę. Dla dociekliwych kilka danych technicznych:

– udźwig – 500 kg

– wysokość podnoszenia 1250 mm

– wysokość załadunku 1150 mm

– masa urządzenia 190 kg.

Więcej danych w plikach na końcu stony (pilik pdf).

W przypadku zainteresowania zakupem zapraszamy do naszego sklepu internetowego sklep.edostawcze.pl lub kontaktu telefonicznego – tel. 797099693. Oczywiście oferujemy też ten wózek w leasingu.. sam… lub z samochodem :-).

Polecamy