Postanowiliśmy sprawdzić czym różni się Renault Master od Opla Movano. Poniżej krótkie fotoporównanie.
Są klienci którzy nie kupią nigdy „francuza”. No ostatecznie może być coś „niemieckiego”… No właśnie. Czy faktycznie mamy wybór jeśli chcemy kupić dostawczaka, który dobrze sprawdzi się i w mieście, i na trasie? Jedną z opcji jest Renault Master (czyli Opel Movano). Przy silniku 2,3 litra na łańcuchu z dwiema turbinami możemy mieć ekonomicznego busa z mocą 170 KM, która daje radę nawet przy 12EP (maksymalna zabudowa na taki aucie).
No dobrze. Czy więc Opel czy Renault. Czym te samochody się różnią? Sprawdźmy na naszych zdjęciach zrobionych u nas na placu. Akurat stoi jeden i drugi.
Po pierwsze znaczek na grilu. To oprócz nieznacznie inaczej poprowadzonej linii maski (musi pasować do znaczka) i troszeczkę innego zderzaka (tu już trzeba się dobrze przyjrzeć) nie widać różnic. Wszystkie inne elementy łącznie z lusterkami są takie same. Ok. W Masterze są jeszcze LEDy w grilu, ale to wyposażenie akcesoryjne montowane przez edostawcze. Widać też inne kabiny sypilane, ale to oczywiście juz wybór klienta. Na zdjęciu po lewej kabina Vipcar, po prawej Spojkar. No i po prawej auto ma podniesioną plandekę o 30 cm (oba auta to 10EP , z firaną i regulacją wysokosci plandeki)
Co dalej. Popratrzmy z boku. No tak całkiem inne kołpaki.W Masterze duże na całą felgę, a w Moano tylko w środku.
Tak się jednak sklada, że prezentowany Renault Master jest z sieci sprzedaży Volvo Trucks. Tam standardem jest duży kołpak, który był też dostępny w Masterach sprzedawanych przez Renault Polska. Od niedawna standardem jest jednak mały kołpak jak na zdjęciu obok. Czyli Opel vs Master? Znowu tylko znaczek.
Z zewnątrz już wiemy, że różnic właściwie nie ma. Spójrzmy pod maskę. A wyglada to tam tak.
Specjalnie nie wrzucamy po dwa zdjęcia, bo po co takie same? Pod maską zobaczymy identyczny silnik i osprzęt. Na tyle identyczny, że podzespoły mają znaczki Renault. Czyli już mamy pewność, kto produje oba samochody. Reno ;-).
Wchodzimy do środka. Może choć tu mamy w Oplu lepiej, lub po prostu inaczej niż w Masterze. Tak. Tu faktycznie znaleźliśmy coś co przemawia za Oplem. Otóż od jakiegoś czasu w Renówce nie możemy zamówić radia z CD. W Oplu to ciągle standard. Więc jak ktoś jest przywiązany do swojej kolekcji, ma dużo audiobuków na CD. Wybór jest tylko jeden. Opel Movano tym razem górą ;-).
Wiem. Wiem na zdjęciu widać jeszcze pewne różnice nad radiem. W Masterze mamy wysówaną półkę na dokumenty, a w Movano tylko „dziurę”. Jak się przyjrzeć to na desce widać, że w Renówce jest półka zamykana, a w Oplu nie. To jednak tylko różnica wyposażenia aut, kóre były u nas. W Oplu oba akcesoria można mieć za jakieś 400 zł brutto.
Powoli do końca, czyli ster. Tu nic nas nie zaskakuje. Znaczek i więcej różnic brak.
Podsumowując. Oba samochody są identyczne. Róznice wynikają raczej z wybrango przy zakupie standardu wyposażenia. Poza wspomnianym CD w radiu Opla nie widać tu innych marketingowych zmian. Wybierając między Oplem, a Renault kierować się musimy, albo emocjami ;-), albo logiką. Z tej logicznej strony znaczenie moga mieć następujace fakty. Ople są zazwyczaj nieznacznie tańsze i trochę łatwiej kupić Opla niż Renówkę (większa dostępność). Choć w edostawcze mamy praktycznie zawsze na stanie oba modele. Czyl? Wybór należy do Ciebie. My sprawdzilśmy. Różnic w tych autach brak.
edostawcze.pl
PS. Zapomnieliśmy… jak widać na zdjęciu tytułowym do artykułu Master ma kluczyk podstawowy składany. W Oplu oba są tradycyjne. Czyli jeśli ktoś lubi „scyzoryk” to Master ;-).