Skrzynia automatyczna w busie/dostawczaku.

Automaty to już od dawna nie tylko amerykańce. Czy w autach użytkowych też się sprawdzają? Warto kupić dostawczaka „bez sprzęgła”?

 

Współczesne automatyczne skrzynie biegów są tak dobre, że w wielu przypadkach wybór wariantu manualnego naprawdę nie ma sensu. Autobusy, cieżarówki tam coraz żadziej znajedziemy skrzynię manualną. Nie mowiąc oczywiście o elektrykach, które obywają się bez skrzyni biegów w ogóle. Czy w autach, którymi jeździ się prawie jak osobówkami, ale przecież są ciężarówkami, czy w dostawczaku też się sprawdzi automat?

Takich samochodów nie brakuje na rynku. Mamy np. Mercedes-Benz Sprinter 8G-Tronic, Fiat Ducato ze skrzynią Comfort-Matic, czy Iveco Daily z 8-biegowym automatem ZF. Oczywiście jest też Renault Master z 6 biegową zautoamtyzowaną skrzynią. Czy od niedawna, co dziwi ze względu na bądź co bądż amerykańskie korzenie, Ford Transit z rekordową bo 10 biegową skrzynią.

Na drogach samochody dostawcze z automatyczną skrzynią biegów cały czas są jednak rzadkością.Dlaczego. Po pierwsze, tego typu przekładnie oferuje się wyłącznie za dopłatą, często podnoszącą cenę pojazdu o co najmniej kilka procent. Na przykład Mercedes Sprinter ze skrzynią 7G-Tronic to konieczność dopłaty około 6 tys. zł. Cena Iveco rośnie o 7 tys. zł a Mastera  około 5 tys. Druga sprawa, że użytkownicy aut dostawczych cały czas oczekują od swoich pojazdów przede wszystkim maksymalnej praktyczności i wytrzymałości, na tle czego automatyczne skrzynie biegów wydają się być jedynie niepotrzebnym dodatkiem. Czymś co po prostu może się zepsuć.

Fakt, że ceny samochodów dostawczych z automatem są wyższe, a ich konstrukcja może być trudniejsza w naprawie trzeba jednak zestawić z zaletami tych konstrukcji. Zalety automatycznych skrzyni biegów są oczywiste – poprawiają one komfort pracy, szczególnie w przypadku tras miejskich i lokalnych. Oprócz tego współczesne automaty zmieniają biegi wyjątkowo szybko i częśto mają więcej przełożeń niż skrzynie manualne, co może pomóc ograniczyć zużycie paliwa, szczególnie w przypadku mniej doświadczonych kierowców. Przykładowo nowy, aż 8-biegowy automat Iveco Daily ma zmieniać przełożenia w nawet 200 milisekund, mając przy tym tryb pracy ECO.

Czy oznacza to więc, że samochód dostawczy z automatyczną skrzynią biegów to najlepszy wybór? Nawet jeśli jest to tak prosta skrzynia jak w Masterze daje ona, szczególnie w ruchu miejskim dużo więcej swobody. Nowoczesne, nawet 10 biegowe skrzynie jak to jest w Transicie pozwalają na jazdę ekonomiczną, bezpieczną, komfortową. Datkowo ze względu na sposób działania i odporność na brak umiętności kierowcy są trwalsze niż manuale.

Oczywiście w edostawcze dostrzegliśmy potrzeby rynku i mamy takie samochody, w tym podwozia do zabudowy dostępne od ręki. Czy jest to dość popularne juz Iveco 210 KM z 8 biegowym Hi-Matic czy niespotykanym na naszym rynku Master – u nas jest. Zaprzaszamy. Nasi doradcy wybiorą automat najlpeszy dla Twojej firmy.

———————————————————————————————————–

Poniższy artykuł jest aktualizacją i rozszerzeniem tematu z aktulności z  2017 roku.

raunchy twinks aaron and dave fucking in the kitchen.check that sex youjizz turned on sensual jap babe fits dick up in her slit and humps it. pornxvideos247.com pau de perto sem pelos.sexvids.porn assfucked babe loves bbc.